Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

48. ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Σε λίγες μέρες θα γιορτάσουμε την γέννηση του Ιησού. Για πολλούς θα είναι μία απλή επανάληψη ενός γεγονότος. Γι’ άλλους όμως θα είναι κάτι το πολύ ουσιαστικό, γιατί θα γεννηθεί μέσα στην καρδιά τους. Άλλοι άνθρωποι θα δεχτούν με ασπλαχνία την ευσπλαχνία του Θεού. Κάποιοι άλλοι όμως θα την δεχτούν με πολύ στοργικότητα. Όλοι θα μιλήσουν για ένα θαύμα, πως ο Θεός έγινε άνθρωπος. Όμως πολύ ελάχιστοι θα μιλήσουν για το μεγαλύτερο θαύμα. Ξέρετε ποιο είναι αυτό; Ο καθένας από εμάς να αγαπήσει αυτόν τον Θεό, σαν Γιό του και Θεό του! Όσο μεγάλο θαύμα είναι να γίνει ο Θεός άνθρωπος, άλλο τόσο μεγάλο θαύμα είναι να αγαπήσει ο άνθρωπος μέσα στην καρδιά του, σαν μωρό δικό του, τον Γιο του Θεού! Και όλοι θα λένε: «Πω! Πω! Τι μεγάλο θαύμα!».

Η Παναγία και ο Άγιος Ιωσήφ ακούν από τον μικρό Ιησού
τις πιο γλυκές, τρυφερές λέξεις «Μαμά! Μπαμπά!»

Ο Παντοκράτορας, ο Παντοδύναμος Θεός στέλλει τον Υιό Του στη γη, Του δίνει σάρκα και γεννιέται μέσα από τη μήτρα μιας απλής γυναίκας. Πόσοι όμως από εμάς θα σχολιάσουν την αιτία που ήλθε ο Υιός του Θεού στη γη και πήρε σάρκα; Πόσοι από εμάς θα δεχτούν αυτά τα Χριστούγεννα, να γίνουν ένα καινούργιο ξεκίνημα στη ζωή μας; Ένα ξεκίνημα τόσο βασικό, όσο και θεϊκό. Τόσο μεγαλειώδες, όσο και αγγελικό. Τόσο μεγάλο, τόσο δυνατό, που οι άγγελοι δεν μπορούν να το ερμηνεύσουν. Όπως δεν μπόρεσαν να ερμηνεύσουν πως ο Θεός πήρε σάρκα, τώρα εκστατικοί δεν μπορούν να ερμηνεύσουν, πως αυτός ο Θεός γίνεται Βρέφος, για να μπει μέσα στην καρδιά των ανθρώπων και ο άνθρωπος να ακούσει από τον Γιό του και Θεό του λέξεις γλυκές και τρυφερές, μοναδικές και ανεπανάληπτες. Να βλέπεις τον Υιό του Θεού, να γίνεται Υιός του ανθρώπου και σαν μικρό Παιδάκι να φωνάζει: «Μαμά! Μπαμπά».
Και στο άκουσμα της λέξης «Μαμά!» να σκιρτά η καρδιά μιας μικρής κόρης, μιας μικρής παιδούλας, της Μαριάμ, που Τον φωνάζει: «Πες μου Γιέ μου, τι θέλεις;» Κι Εκείνος να τρέχει σαν μικρό Παιδί μέσα στην αγκαλιά της, για να απολαύσει τα θεϊκά φιλιά της, τον δικό της μητρικό, θεϊκό έρωτα, γιατί κάθε μάνα, όταν λατρεύει το παιδί της, το λατρεύει θεϊκά. Δεν υπάρχει δόλος μέσα σ’ αυτήν την αγάπη. Παρατηρείστε όλες τις αγάπες του κόσμου και δείτε και αυτή την αγάπη την μητρική. Αυτή έχει μόνο αθωότητα, μόνο αγνότητα, μόνο αγιότητα, μόνο τελειότητα, μόνο αγάπη και έρωτα. Αυτό είναι η μάνα στο μωρό της!
Και ο ίδιος ο Θεός απολαμβάνει αυτό που έφτιαξε, τα «σα εκ των σων». Αυτός που είναι η πηγή του έρωτα, Αυτός απολαμβάνει τώρα τον θεϊκό έρωτα από μια μικρή παιδούλα. Αυτός που άνοιξε τα χέρια Του, για να αγκαλιάσει όλο τον κόσμο, τώρα αγκαλιάζεται από ένα μικρό κοριτσάκι. Αυτός που φώναζε και φωνάζει «Παιδιά Μου, είσαστε τα σπλάχνα Μου», τώρα ακούει την πιο γλυκιά λέξη «Τι θέλεις Μωρό μου;», από τα χείλη μιας μικρής παιδούλας.
Ένας γεροντάκος, ο Ιωσήφ, θετός πατέρας του, αναγνωρίζοντας την εν Αγίω Πνεύματι γέννηση αυτού του Μωρού, Τον φωνάζει «Γιέ μου». Και ο τόσο μεγάλος Θεός Παντοκράτορας, τώρα γίνεται τόσο μικρούλης, που χωράει στην αγκαλιά μιας γυναίκας. Φεύγει όμως τώρα από την αγκαλιά της μαμάς Του και τρέχει στην αγκαλιά του θετού Του πατέρα και τον φωνάζει «Μπαμπά», κι εκείνος Τον σηκώνει στην αγκαλιά του, τον βάζει στους ώμους του, τον παίρνει από το χεράκι και πάνε μαζί βόλτες.
Εκεί ο γέροντας Ιωσήφ, χωρίς να έχει αντιληφθεί ακόμα την αλήθεια για τον μικρό Ιησού, ερμηνεύει στο μικρό Βασιλόπουλό του το μεγαλείο της κτίσης και της φύσης, λέγοντάς Του, πως όλο αυτό το οικοδόμημα το έφτιαξε ο επουράνιος Θεός. Και τα ματάκια αυτού του μικρού Παιδιού όλο γλυκύτητα αντικρίζουν τα μάτια αυτού του ταπεινού Γέροντα και μέσα από την καρδιά Του ένα αναπήδημα χαράς βγαίνει, χωρίς ακόμα να μπορεί να πει σ’ αυτόν τον Γέροντα, ότι ο ίδιος έκανε αυτήν την κτίση με τον Πατέρα Του. Αγνοούσε ο Ιωσήφ εκείνη τη στιγμή την ύπαρξη του Θεού στη γη. Γι’ αυτό σαν άνθρωπο Του συμπεριφερότανε, μα σαν Θεός Εκείνος ζούσε.

Το θαύμα των θαυμάτων που επιτελείται τα Χριστούγεννα!

Κι εγώ ερωτώ τώρα τον καθένα; Ποιο είναι τώρα το πιο μεγάλο θαύμα; Το ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος; Ή το ότι αυτός ο Θεός βρίσκεται στην αγκαλιά μιας μικρής γυναίκας και ενός γέροντα, του Ιωσήφ; Ποιο είναι το μεγαλύτερο θαύμα; Όσο μεγάλο είναι το πρώτο θαύμα, εξ’ ίσου μεγάλο είναι και το δεύτερο. Όσο εξεπλάγησαν οι ουρανοί, όταν είδαν τον δημιουργό Παντοκράτορα, να γίνεται μικρό Παιδί, άλλο τόσο τώρα εκπλήσσονται, για την νοσταλγία που έχει αυτό το μικρό Παιδί, ο Υιός του Θεού, να χωράει μέσα στου καθενός μας την καρδιά. Και αυτό το αναζητάει με τόσο νοσταλγία.
       Αυτές τις γλυκές λέξεις, «Μαμά! Μπαμπά!»,  που τις πρωτοείπε τότε στην Βηθλεέμ και στη συνέχεια στην Ναζαρέτ ο μικρούλης Ιησούς, ο μεγάλος Παντοκράτορας και συνδημιουργός με τον Θεό Πατέρα, δεν σταμάτησαν να λέγονται εκεί, αλλά συνεχίζονται μέχρι τώρα να ακούγονται! Αλλά σε ποιους τις λέει πλέον ο μικρός Ιησούς; Τις ακούει μόνο εκείνος ο ταπεινός άνθρωπος, η ταπεινή εκείνη γυναίκα, που αποφασίζουν να πιστέψουν στα λόγια του Θεού, γιατί πολλοί δεν Τον έχουν πιστέψει! Τον πιστεύουν μόνο σαν Θεό Παντοκράτορα, αλλά δεν Τον έχουν πιστέψει σαν Υιό του ανθρώπου, για να Τον βάλουν στην αγκαλιά τους. 
Πολλοί Τον πιστεύουν σαν Θεό Δημιουργό, αλλά ελάχιστοι Τον έχουν πιστέψει σαν μικρό Παιδί, που ζητάει να μπει στου καθενός την ψυχή. Αυτό είναι το θαύμα των θαυμάτων! Μην εκπλήσσεστε, που ο Θεός έγινε άνθρωπος. Να εκπλήσσεστε, όταν αποφασίσει η κάθε μια από εσάς και ο κάθε ένας από σας, να Τον βάλει μέσα στην δικιά του την καρδιά, σαν δικό του Γιό και Θεό και να ακούσει αυτή την γλυκιά λέξη «Μαμά! Μπαμπά!».
Που να το φανταστεί αυτό κανείς, πως ο Θεός θα μπορούσε να φωνάξει μέσα από το στόμα του Γιού Του, του μικρού Ιησού, αυτές τις πιο γλυκές λέξεις, που υπάρχουν στη γη «Μαμά! Μπαμπά!» και να θέλει πάντα με ανοιχτές τις αγκάλες να τρέχει μέσα σε γλυκές αγκαλιές, που θα Τον κλείνουν στοργικά στην καρδιά τους και θα θελήσουν να Τον κάνουν Βασιλιά τους; Αυτό είναι το μυστήριο των Χριστουγέννων! Αυτό είναι το θαύμα των θαυμάτων, που επιτελείται τα Χριστούγεννα!

Γίνε μικρό παιδί κι έλα στο Βρέφος Ιησού με πολύ πίστη,
με ταπεινή καρδιά και γαληνεμένους λογισμούς.

Κανείς δεν θα μπορέσει να καταλάβει αυτό το μυστήριο, αν δεν γίνει μικρό παιδί! Όχι στο μυαλό, αλλά στην καρδιά! Να γίνει μικρό παιδί και να πιστέψει απόλυτα πως σ’ αυτή τη γη, το μεγαλύτερο δώρο που του ζητάει ο Θεός, δεν είναι ούτε το χρυσάφι, ούτε το λιβάνι, ούτε και η σμύρνα, που του πήραν οι τρεις Μάγοι, αλλά αυτή η ταπεινή καρδιά, που να ξέρει να λέει πάντα «Συγγνώμη, Θεέ μου! Σε λατρεύω Θεέ Μου!» Με αυτές τις δύο λέξεις κατάφερε η γη να ανέβει στον ουρανό, γιατί αυτές οι δύο λέξεις «Σ’ αγαπώ, παιδί Μου, και σε σπλαχνίζομαι», κατέβασαν τον Θεό στη γη.
Δεν θα μπορέσετε να καταλάβετε το μυστήριο των Χριστουγέννων, εάν δεν γίνετε μητέρες, σαν την Μητέρα Μαριάμ. Δεν θα μπορέσετε να καταλάβετε το μεγαλείο αυτής της λατρείας, αυτής της φοβερής αγάπης στο μικρό Βρέφος, εάν δεν γίνετε σαν τον Ιωσήφ.   Κανείς δεν θα μπορέσει να αγγίξει την καρδιά Του, την ευτυχία και την ηδονή του Ουρανού, εάν δεν θελήσει να φτάσει στην Βηθλεέμ σαν μικρό παιδί, σαν μικρό τσοπανόπουλο, σαν μικρή τσοπάνισσα. Μόνο αυτοί έφτασαν εκεί! Πόσες φορές αναλογίστηκα, τόσοι βασιλείς στον κόσμο, τόσοι προύχοντες, τόσοι πλούσιοι, τόσοι μορφωμένοι άνθρωποι, κι όμως δεν διάλεξε κανέναν από αυτούς το Θείο Βρέφος για να έλθουν κοντά Του. Έφτασαν στην Βηθλεέμ μόνο οι πιο απλοί άνθρωποι, αυτοί που πίστεψαν! Μήπως τα λόγια των Αγγέλων δεν τα άκουσαν κι άλλοι άνθρωποι; Ναι, τα άκουσαν κι άλλοι. Να είστε σίγουροι γι’ αυτό, αλλά δεν τα πίστεψαν!    
        Για να προσεγγίσεις το μυστήριο αυτό, να γίνεις ένα με τον Ιησού, να γίνεις ένα με τον Θεό, πρέπει να Τον προσεγγίσεις με πολύ πίστη. Και μετά να θελήσεις να γίνεις αυτό που σου ζητάει η πίστη. Ποια είναι η πρώτη πίστη; Ότι ο Θεός σου από λατρεία για σένα, γίνεται άνθρωπος. Ποια είναι η δεύτερη πίστη; Ότι εσύ από απόλυτη αφοσίωση και εμπιστοσύνη, θέλεις τώρα να γίνεις ένα με τον Βασιλιά σου. Πως όμως μπορεί να γίνει αυτό; Όταν ανοίξεις την καρδιά σου. Πως όμως γίνεται αυτό; Όταν θελήσεις, παιδί μου, να γίνεις ταπεινός. Όταν αποφασίσεις να ταπεινωθείς. 
Το μικρό Βρέφος Ιησούς, δεν μπορεί να μπει σε καμιά ταραγμένη καρδιά, γιατί αναζητά μητρικές καρδιές που φροντίζουν πάντα να έχουν γαλήνη. Γαλήνη να σκορπάει η καρδιά τους. Γαλήνη να υπάρχει στους λογισμούς τους. Γαλήνη να υπάρχει στο στόμα, γιατί μόνο η γαλήνη φέρνει την χαρά και την ευτυχία. Ποιος δεν μπορεί να ξεκουραστεί σε μια καρδιά γαληνεμένη, που είναι γεμάτη από απλοϊκή αγάπη για τον καθένα; Ποιος δεν θα μπορέσει να γαληνέψει σ’ έναν άνθρωπο, που οι λογισμοί του είναι γαληνεμένοι;
Εξάλλου αυτούς τους λογισμούς πολεμάει ο σατανάς. Ξέρει ότι, εάν χτυπήσει την εξώπορτα του παλατιού, έχει την ευκαιρία να τα καταφέρει, να μπει στην δεύτερη πόρτα του σπιτιού. Και αν η πρώτη εξώπορτα του παλατιού είναι ο νους, που αλλοίμονο αν την προσβάλει ο σατανάς, τότε με πολύ σιγουριά θα πρέπει να βρει τρόπο εύκολα να μπει και στην δεύτερη πύλη της καρδιάς. Τότε την άλλη μέρα θα μάθουν όλοι, ότι το παλάτι προσεβλήθη…
Εσείς τι πρέπει να κάνετε για να μπορέσετε να γιορτάσετε την γέννηση του Χριστού;   Πρώτον, απλά να γίνετε παιδιά! Αφήστε το μυαλό σας με ό,τι ξέρετε, με όσες γνώσεις μάθατε και ελάτε στον μικρό Ιησού, όπως εκείνες οι μικρές ψυχές των τσοπαναραίων. Δεν ήξεραν γράμματα οι άνθρωποι. Αλλά είχαν καρδιά και πίστη. Εάν θελήσετε να φτάσετε σαν τα μικρά παιδιά, θα είστε πολύ τυχερές και πολύ ευλογημένες ψυχές! Τι ζήτησαν τα παιδιά; Να δουν τον μικρούλη Ιησού! Τι πεθύμησαν πολύ αυτά τα μικρά αθώα παιδιά; Να Τον κρατήσουν λίγο στην αγκαλιά τους. Τους Τον αρνήθηκε η Παναγιά; Όχι. Όποιος Τον ζητάει, Τον παίρνει.
     Για φανταστείτε τα γέρικα χέρια των τσοπαναραίων, να αγγίζουν το μικρό τρυφερό χεράκι του Βρέφους Ιησού και να το κρατούν στα χέρια. Αυτοί με τα τόσα βάσανα, εκείνη την στιγμή γαλήνεψαν, γιατί δυο μικρά, αθώα, παιδικά ματάκια, τους χαμογέλασαν, γιατί ήλθαν απλά, με πίστη! Πίστεψαν και γονάτισαν εκεί και φίλησαν τα χεράκια Του! Εσείς, τι θα κάνετε; Πως θα έλθετε στη Γέννηση του Θείου Βρέφους;
Θα ήθελα να σας πω λόγια, που θα σας βοηθούσανε να αλλάξετε ζωή και να γίνουν αυτά τα Χριστούγεννα μοναδικά στη ζωή σας, αλλιώς άλλος ένας χρόνος χάνεται… Ποια ευτυχία έχει ένα αντρόγυνο, όταν δεν έχει παιδί; Δεν ζητάει συνέχεια να του δώσει ο Θεός ένα παιδί; Ναι! Με τι λαχτάρα μετά το αγκαλιάζει; Με τι λαχτάρα συνέχεια το περιβάλει ο άντρας και η γυναίκα; Πόσες φορές τα παιδιά σας δεν σας είπαν: «Έλα, μαμά, κάνε άλλο ένα παιδάκι!»;
Να η ευκαιρία! Εσείς να αποκτήσετε ένα γλυκό Μωρό στην καρδιά σας και τα παιδιά σας ένα Αδελφάκι! Εσείς να ακούσετε την πιο γλυκιά λέξη, όχι από άνθρωπο, αλλά από τον Θεό, που έγινε άνθρωπος: «Μαμά! Μπαμπά!». Και τα παιδιά σας να ακούσουν την πιο γλυκιά λέξη: «Αδελφούλη μου! Αδελφούλα μου!» Αυτό είναι το θαύμα των Χριστουγέννων! 
Εάν θέλετε να ζήσετε το θαύμα των Χριστουγέννων, αποφασίστε σαν μικρά παιδιά να φτάσετε κοντά Του και να Του ζητήσετε απλά, εσείς τα παιδιά Του, να γίνετε οι στοργικοί γονείς Του, γιατί ο ίδιος σαν στοργικός Γονιός, θέλει να γίνει Μωρό στην αγκαλιά σας. Αυτό είναι το μεγάλο μυστήριο των Χριστουγέννων!

Πως μπορείτε να πετύχετε το θαύμα  των Χριστουγέννων;

Πρέπει  να προσέξετε κάποια πράγματα. Πρώτον: Τους λογισμούς σας! Πρέπει πρώτα να πιστέψετε. Μην αφήσετε το μυαλό σας να πονηρευτεί. Μην αφήσετε το μυαλό σας να κηλιδωθεί. Μην αφήσετε το μυαλό σας, να σας πείσει, ότι όλα αυτά είναι ψέματα. Η βάση της πίστης ξεκινάει από τον νου και μετά κατεβαίνει στην καρδιά. Αλλά όταν κατέβει στην καρδιά, κατεβαίνει μεταμορφωμένη η πίστη. Ξέρετε πως; Σαν έρωτας πλέον! Κι έτσι η πίστη του νου, γίνεται έρωτας στην καρδιά! Αυτό που θα πιστέψεις, θα το ερωτευτείς!
Και αφού πιστέψεις ότι μπορεί ο μικρός Ιησούς να έλθει στην καρδιά σου, αγάπησέ Τον και λάτρεψέ Τον, όπως η μάνα το μωρό της. Αυτό είναι το δεύτερο πράγμα που σου ζητάει. Αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει να καθαρίσεις την καρδιά σου. Φανταστείτε πόσοι Άγγελοι είδαν το μυστήριο αυτό της γέννησης του Θεανθρώπου. Ενώ περίμεναν να γεννηθεί σ’ ένα σπιτάκι με καθαρά ρουχαλάκια, με καθαρές πάνες ο Υιός του Θεού, Τον είδαν να γεννιέται σε μία φάτνη με άχυρα.
Κι εγώ αναλογίστηκα: Τελικά, Θεέ μου, ποιο καθαρά ήταν τα άχυρα, από τις μωροπάνες;
Ποιο ζεστή ήταν η ανάσα των ζώων, από τους καθενός το σπίτι; Ποιο φιλική ήταν η ατμόσφαιρα των τσοπαναραίων, από όλα αυτά τα σπίτια της Βηθλεέμ; Να το μεγάλο μυστήριο της γέννησης του Θεανθρώπου! Εάν πιστέψετε ότι μπορεί να γεννηθεί στην καρδιά σας και αν αποφασίσετε να την καθαρίσετε από τα πάθη σας, αυτό θα γίνει πραγματικότητα! Αυτό θέλω να σας ξυπνήσω μέσα σας! Αυτό όμως είναι θέμα προσωπικής σου πίστης, που θα σε οδηγήσει στη συνέχεια στην καθαρότητα της καρδιάς σου!

Η ουράνια διδασκαλία του θείου Βρέφους Ιησού

Ένα μωρό, άλλωστε το ξέρετε κι εσείς, ποτέ δεν σχολιάζει κανέναν. Για να πάρετε όμως αυτό το Μωρό στην καρδιά σας, πρέπει να το ζήσετε. Αυτό το Μωρό θα σας διδάξει την πιο μεγαλειώδη διδασκαλία, αυτήν που όποιος απλά την ζήσει, θα ζήσει το Ευαγγέλιο σε όλη του την τελειότητα.    
-Ξέρετε ποια είναι αυτή η διδασκαλία;
Είναι η ουράνια διδασκαλία του θείου Βρέφους Ιησού!
-Τι λέει αυτή η διδασκαλία; 
-Ένα μωρό κρίνει ποτέ τον άλλο;
-Όχι. Τότε μην κρίνετε κι εσείς.
-Ένα μωρό διακρίνει καλούς και κακούς;
-Όχι. Τότε κάνετε κι εσείς το ίδιο. Μην διακρίνετε κανέναν.
-Ένα μωρό μπορεί τον ένα να τον ξεφτιλίζει και τον άλλο να τον υπερυψώνει;
-Μα δεν τα ξέρει αυτά ένα μωρό!
-Ένα μωρό καταλαβαίνει την αξία της φιλαργυρίας;
-Μα δεν ξέρει καθόλου από χρήματα! 
-Ένα μωρό ξέρει να διακρίνει τα αδέλφια από τους ξένους;
-Μα αφού είναι μωρό, δεν ξέρει.
-Δηλαδή, ένα μωρό τι κάνει τελικά;
Πρώτον: Θεωρεί σπίτι του το σπίτι της μαμάς του.
Δεύτερον: Ένα μωρό κοιτάει μόνο την μαμά του.
Τρίτον: Ένα μωρό κλαίει όταν δεν είναι στην αγκαλιά της μαμάς του.
Τέταρτον: Ένα μωρό θηλάζει μόνο από το στήθος της μαμάς του.
Πέμπτον: Ένα μωρό δεν κάνει χωρίς τη μαμά του.
Δείτε λοιπόν τι κάνει ένα μωρό!
Δείτε όμως τώρα τι ζητάει ο Ιησούς από όλους εσάς, για να μπει στην καρδιά σας σαν Μωρό, αλλά και την ίδια στιγμή να γίνετε κι εσείς μωρά μέσα στη δική Του πατρική αγκαλιά: Ζητάει εσείς να γίνετε τα μωρά στον Θεό Πατέρα Του, για να μπορεί Εκείνος σαν Μωρό να κρυφτεί στην αγκαλιά την δική σας. Όμως εσείς, σαν μωρά, τι πρέπει να κάνετε στον Θεό Πατέρα σας; Ό,τι κάνει ένα μωρό:
-Μήπως να ασχολείστε με τους άλλους;
-Όχι.
-Να κρίνετε τους άλλους;
-Όχι.
-Να ξέρετε ποιο είναι το καλό και το κακό για τους άλλους;
-Όχι.
-Να είστε φιλάργυροι;
-Όχι.
Αν λοιπόν όλα αυτά τα εφαρμόσετε και μπείτε μέσα στην καρδιά του Θεού Πατέρα, τότε Εκείνος θα επιτρέψει οι δικές σας ψυχές, να γίνουν οι στοργικοί γονείς στο δικό Του το Μωρό, στο δικό Του Γιο. Να ποιο είναι το θαύμα των Χριστουγέννων!
Θα το ξαναπώ: Όσοι θα θελήσουν σαν μωρά να μπουν μέσα στην αγκαλιά του Θεού Πατέρα, θα επιτρέψει Εκείνος να γίνετε εσείς στοργικοί γονείς στον ίδιο Του τον Γιό.

Αγαπήστε τον μικρό Ιησού σαν Γιο σας και Θεό σας,
όπως η Μητέρα Του Μαριάμ

       Μήπως ήταν παράξενο που άκουγε η Μαριάμ τη λέξη «Μαμά» από τον Γιό της; Όχι! Ήταν τόσο φυσικό. «Μαμά», την φώναζε, κι εκείνη απαντούσε: «Έλα, Βασιλιά μου!» Μα μήπως έλεγε μόνο αυτή την λέξη η Παναγία μας; Τι «Ουρανέ μου!» τον φώναζε, τι «Χαρά μου!» τον φώναζε, τι «Κρίνε μου!», τον αποκαλούσε, τι «Ηλιαχτίδα της ψυχής μου!», τον φώναζε. Όλα τα κοσμητικά επίθετα που ξέρει μία μάνα να λέει βγαλμένα μέσα από το θησαυροφυλάκιο της στοργικής, μητρικής της καρδιάς, όλα αυτά τα χρησιμοποιούσε η Παναγία για τον μονάκριβό της θησαυρό. Κι Εκείνος την βράβευε μονάχα με μία λέξη.  Εκείνη Του έλεγε τόσα, κι Εκείνος της έλεγε μόνο μία: «Μαμά!» Κι όμως αυτή η λέξη ήταν πιο δυνατή, που δεν μπορούσε όλο το σύνολο των ωραίων εκφράσεων να ισοφαρίσει το μέγεθος και το μεγαλείο αυτής της λέξης.
Δηλαδή, εσείς το θεωρείτε απίθανο να Τον αγαπήσετε σαν Γιό σας κι Εκείνος να σας φωνάξει «Μαμά»; Εδώ θα φανεί τώρα η πίστη σας! Αν το πιστέψετε, θα έχετε έναν Γιο γλυκύ μέσα στην καρδιά σας! Αν δεν το πιστέψετε και πείτε όπως πολλοί: «Μα εγώ είμαι ανάξια και ελεεινή, για να έρθει ο Θεός μέσα στην καρδιά μου», τότε θα ήθελα απλά να σας ρωτήσω: Από πότε μια μάνα σκέφτεται έτσι για το μωρό της; Βρείτε μου μια μάνα που γέννησε ένα μωρό και είπε: «Αχ, δεν μπορώ να το αγκαλιάσω! Δεν μπορώ να το φιλήσω! Δεν θα το φωνάξω “γιέ μου”, ή “κοριτσάκι μου”, γιατί είμαι ανάξια μαμά». Ποια μαμά το κάνει αυτό; Έχετε δει εσείς καμιά μαμά εδώ σ’ αυτήν τη γη, που γέννησε ένα μωρό, να σκέφτεται τόσο ανόητα;
Όλες σας έχετε μέσα σας αυτήν την υπερβολική θεϊκή αγάπη, μόλις γεννηθεί το μωρό σας, να το βάλετε στην αγκαλιά σας. Να το κρύψετε στα πιο μεγάλα βάθη της ψυχής σας, ανεξάρτητα αν είστε οι καλύτεροι άνθρωποι του κόσμου ή οι χειρότεροι άνθρωποι της γης. Γι’ αυτό, αυτό που κάνετε στα παιδιά σας, να το κάνετε και στον μικρό Ιησού. Να Τον δεχτείτε σαν δικό σας Γιό και Θεό σας και να Του πείτε: «Ιησού μου, σαν Θεός είσαι ο Πατέρας μου! Σαν άνθρωπος θέλω από σήμερα να είσαι ο Γιός μου! Σαν Θεός να είσαι ο δικός μου πολυεύσπλαχνος Πατέρας, που να με κρύβεις μέσα στην αγκαλιά Σου. Σαν άνθρωπος όμως, θέλω να σε κρύβω μέσα στην δικιά μου την καρδιά, σαν μονάκριβό μου θησαυρό, γιατί είσαι ο Γιός μου και ο Θεός μου!» Σας αρέσει; Ναι! Αν το πιστεύετε, ξεκινήστε το και να θυμάστε ότι αυτά τα Χριστούγεννα θα είναι μοναδικά!  
Μόνο θα ήθελα να σας παρακαλέσω για κάτι: Αυτές τις ημέρες μέχρι να γίνει η θεία Λειτουργία της Γέννησης του Θεανθρώπου, θα ήθελα να καθίσετε μόνοι σας κάτω από την εικόνα του Θείου Βρέφους, μπροστά σε μία εικόνα του σπηλαίου της Βηθλεέμ, εκεί στην φάτνη και να μιλήσετε σαν μικρά παιδιά στο δικό σας το Μωρό, σ’ αυτό που έχετε αποφασίσει να το κάνετε δικό σας γλυκό Μωρό. Αγαπήστε Το και λατρέψτε Το με χάδια και φιλιά, με γλυκά ερωτικά λόγια, όπως έκανε η Μαμά Του Μαριάμ, και μιλήστε Του απλά: «Γιέ Μου, θέλω να γίνεις ο Βασιλιάς μου. Εγώ όμως, επειδή μέχρι τώρα δεν πέρασα καλή ζωή με τα τόσα λάθη που έχω κάνει και ήμουνα πάντα τόσο αμαρτωλή ψυχή, εγώ θα σου πω τα λάθη μου…». Κάθισε και γράψε όλα σου τα λάθη και τις αμαρτίες και μετά πήγαινε στον πνευματικό ιερέα να τα εξομολογηθείς κι εκείνος να σου διαβάσει την συγχωρητική ευχή.  
Σαν πρώτο δείγμα λατρείας και αλλαγής στη ζωής σου, μίλησέ Του απλά και ειλικρινά: «Πάρε, Γιέ μου, τον παλιό μου εαυτό. Τώρα όμως θέλω να ξεκινήσω μία καινούργια ζωή. Θα είσαι Εσύ ο Γιός μου, ο Θησαυρός μου, ο Βασιλιάς μου, ο Ουρανός μου, η Χαρά μου, η Ζωή μου, κι εγώ θέλω να είμαι ο πιο ταπεινός, τελευταίος γονιός Σου, που έχω τον πιο υπέροχο θησαυρό!» Δεν έτυχε ποτέ να δείτε ασήμαντοι άνθρωποι, να γεννούν σημαντικούς ανθρώπους; Έχει γίνει! Έστω κι έτσι λοιπόν σκεφτείτε το. Θα είσαστε οι πιο ασήμαντοι στη γη, που θα έχετε τον πιο σημαντικό θησαυρό μέσα στα βάθη της ψυχής σας!

Εάν το θελήσετε, παρακαλέστε Τον να προετοιμάσει την ψυχή σας, για να γεννηθεί μέσα στην καρδιά σας. Να Του λέτε συνέχεια «Συγχώρεσέ με, Πατέρα μου. Συγχώρεσέ με, Γιέ μου». Μην ξεχνάτε να Του λέτε επίσης και αυτήν την προσευχή: «Σαν Θεός, Ιησού μου, είσαι ο στοργικός μου Πατέρας. Σαν άνθρωπος όμως, θα είσαι ο δικός μου Θησαυρός. Θα είσαι ο Γιός μου και ο Θεός μου!» Είναι αυτό που έλεγε συνέχεια και η Μαμά Του. Έτσι ακριβώς Τον φώναξε, όταν ήλθε να πάρει τη ψυχή της: «Κι Εσύ Υιέ και Θεέ μου, παράλαβέ μου το πνεύμα». Τώρα θα Του πείτε κι εσείς το ίδιο, όχι όμως επειδή θα ανεβείτε στον ουρανό, αλλά γιατί τώρα θα Του ζητήσετε κάτι ακόμα πιο γλυκό. Να μπει Εκείνος μέσα στην δικιά σας την καρδιά και να μπείτε κι εσείς μέσα στην δικιά Του θεϊκή, μωρουδίστικη καρδιά.

Επίλογος

Θέλω να είναι μοναδικά αυτά τα Χριστούγεννα! Αλλάξτε ζωή! Πρέπει όλοι μας να αλλάξουμε! Θέλει το θείο Βρέφος, να υπάρχουνε αμέτρητες μητρικές και πατρικές καρδιές που να Τον αγαπούν με πολύ δύναμη. Αυτό θα δει και θα τρομάξει και ο Ψευδοπροφήτης που έρχεται και ο Αντίχριστος που ετοιμάζεται. Θα τα χάσει σαν δει άπειρες μητρικές και πατρικές καρδιές, να λατρεύουν τον Γιό του Θεού με τόσο θεϊκό έρωτα, που δεν θα το πιστεύει. Θα είναι τέτοια η δύναμη της φλόγας αυτού του θεϊκού έρωτα, που ο σατανάς θα καταλάβει, πως έχασε για άλλη μια φορά το παιχνίδι. Τότε στον ουρανό που επαναστάτησε και τώρα στη γη που θέλησε να ξεφτιλίσει το ανθρώπινο γένος και να πολεμήσει ξανά τον ίδιο Του τον Θεό.
Ξεκινήστε το! Σήμερα θα αφιερώσουμε την θεία Λειτουργία στην μετάνοιά μας.
Θα Του λέτε: «Συγχώρεσέ με, Πατέρα μου, για όλα μου τα λάθη» και αλλάξτε ζωή! Μην αφήσετε στην καρδιά σας περιθώρια κακίας. Μην αφήσετε στο μυαλό σας περιθώρια άσχημων λογισμών, που θα σας ταράξουν και θα σας φέρουν ταραχή, γιατί τότε μόνοι σας θα χάσετε το μεγαλείο του θαύματος των Χριστουγέννων,  που ήδη από σήμερα θέλει να σας δωρίσει. Εάν δεν το κάνετε, θα νιώσετε μια τέτοια ταραχή, μια τέτοια πληγή, έναν πανικό της ψυχής, γιατί απλά αυτά καταλαμβάνουν τη ψυχή όταν φεύγει ο Θεός…
     Μην το κάνετε, παιδιά μου, αυτό! Διώξτε τον σατανά και αλλάξτε ζωή! Αλλάξτε ζωή!  
Σήμερα μπορεί να φύγετε ή αγιασμένοι ή ταλαίπωροι. Διαλέξτε τι εσείς θέλετε…
Ο Θεός να σας ευλογεί!


(ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ Π. ΕΛΠΙΔΙΟΥ ΒΑΓΙΑΝΑΚΗ)



ΕΚΤΥΠΩΣΗ