Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

ΟΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! + Αγ. Λάζαρος - Αγ. Μάρθα - Αγ. Μαρία


ΟΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!

Όλοι εξεπλάγησαν εκείνη την ημέρα, όταν είδαν τον Χριστό μπροστά στον τάφο του Λαζάρου να κλαίει τόσο πολύ συγκινημένος και όλος ο κόσμος είπε: «Καλά, τόσο πολύ τον αγαπάει; Ήταν βέβαια ο αγαπημένος του φίλος».Ο ίδιος λέει στους μαθητές Του: «Ο φίλος μας κοιμάται». Φίλοι του Χριστού ήταν η Μάρθα, η Μαρία και ο Λάζαρος.

-Τι σημαίνει φίλος αλήθεια;
Πρέπει να το μάθουμε, γιατί και ο ίδιος ο Χριστός έτσι μας αποκαλεί: «Υμείς φίλοι μου έστε» (Ιωάννου ιε΄ 14)

-Τι σημαίνει φίλος; 
Το ρήμα «φιλώ» στα αρχαία, σημαίνει αγαπώ. 

-Φίλος λοιπόν, τι σημαίνει; 
-Ο αγαπημένος. Αγαπημένος είναι αυτός που έχει διαλεχτεί, ο διαλεγμένος. Γι’ αυτό και εμείς τους φίλους μας τους επιλέγουμε και σαν φίλους τους αγαπάμε. Το να είσαι φίλος με κάποιον είναι μεγαλείο. Είναι ομορφιά της ζωής. Είναι δώρο Θεού.

Ο Ιησούς αγαπούσε πολύ την Μάρθα, την Μαρία και το Λάζαρο. 
Ήταν οι φίλοι Του!!!

Πόσο όμορφο πράγμα είναι να νιώθει κανείς, ότι ο Ιησούς τον αγαπά σαν φίλο Του και τον φωνάζει φίλο του, δηλαδή αγαπημένο Του!

Αυτό σημαίνει φίλος, αγαπημένος, που προέρχεται από το ρήμα «φιλώ» που σημαίνει αγαπώ.

Φίλος λοιπόν είναι ο αγαπημένος, ο διαλεγμένος, αυτός που έχω διαλέξει.

Λέει ο Θεός: «Υμείς φίλοι μου έστε».  Να το ερμηνεύσω:

«Εσείς είστε οι διαλεχτοί Μου. Είσαστε οι αγαπημένοι Μου». 

Τι ήταν εκείνο που έκανε τον Ιησού τόσο πολύ να αγαπάει αυτούς τους τρεις φίλους Του, την Μάρθα, την Μαρία και τον Λάζαρο;
 

Μήπως ήταν επίσημοι μαθητές; 
Όχι. 
Εάν δεν γινότανε ο θάνατος του Λαζάρου, εμείς δεν θα μαθαίναμε ίσως ποτέ την φιλία τους. Ο θάνατος του Λαζάρου φανέρωσε αυτή την αγάπη που είχε ο Χριστός σε αυτούς τους αγαπημένους φίλους Του. Δεν είναι καν μέσα στους επίσημους αποστόλους Του, ούτε μέσα σε αυτούς τους εκφραστές της αγάπης Του. Πουθενά δεν φαίνονται ούτε η Μάρθα, ούτε η Μαρία, ούτε ο Λάζαρος. 

Τι ήταν εκείνο που έκανε, αυτά τα τρία αδέλφια, αυτές τις τρεις υπέροχες υπάρξεις αγαπημένους φίλους Του;

Του άρεσε του Ιησού να πηγαίνει στο σπίτι τους. Πήγαινε και ξεκουραζόταν. Αναπαυόταν η καρδιά Του σε αυτό το σπίτι. Γι’ αυτό ήταν ο πόνος Του μεγάλος.

Κλαίει σαν άνθρωπος, τον άνθρωπο Λάζαρο. Σαν Θεός γνωρίζει τι θα γίνει. Γι’ αυτό λέει, ότι αυτό έγινε για να δοξαστεί ο Υιός Του Θεού. 
Στην Μάρθα και στην Μαρία ακούγονται πολύ γλυκά τα λόγια Του: 
-Μη φοβάστε, κοιμάται ο αδελφός σας. 
-Μα, Κύριε, τέσσερις μέρες έχουν ήδη περάσει. Ήδη μυρίζει.
-Μη φοβάστε. Εγώ είμαι η Ζωή και η Ανάσταση. Εγώ είμαι Εκείνος που ανασταίνω τους πληγωμένους. Εγώ είμαι Εκείνος που ανασηκώνω τους κεκοιμημένους. Εγώ είμαι Εκείνος που χαρίζει τη ζωή σε αυτούς που είναι πεθαμένοι.  


-Μα τι ήταν εκείνο τελικά που έκανε τον Ιησού να αγαπάει τόσο πολύ αυτές τις τρείς υπέροχες υπάρξεις, τον Λάζαρο, την Μάρθα και την Μαρία; 

Τρία πράγματα τόσο απλά και τόσο δυσεύρετα. Και ο Λάζαρος και η Μάρθα και η Μαρία, τρείς διαφορετικές υπάρξεις, Του χαρίζουν, την απόλυτη τους εμπιστοσύνη, την απόλυτη τους αγάπη και τον απόλυτο τους σεβασμό.

Και Εκείνος παίρνει την απόλυτή τους εμπιστοσύνη, την απόλυτή τους αφοσίωσή και την απόλυτή τους υπακοή και πάνω σε αυτό το τριπλό θεμέλιο, χτίζει την φιλία στα τρία αγαπημένα Του παιδιά. Το ίδιο κάνουν και οι τρεις υπέροχες αυτές υπάρξεις στον βασιλιά της καρδιάς τους, Ιησού.

Η απόλυτη εμπιστοσύνη, η απόλυτη αφοσίωση, η απόλυτη υπακοή, που Του δίνουν ευφραίνει την καρδιά Του, ξεκουράζεται και γίνονται οι βάσεις τις διδασκαλίας για τις επερχόμενες γενιές.
 

-Ποιος θέλει να αναπαύσει τον Ιησού και να κάνει το σπίτι του, δικό Του σπίτι;

-Να κάνει την καρδιά του, δική Του, φιλική;

-Ποιος είναι εκείνος που θέλει να φωνάζει τον Ιησού, να έρθει σπίτι του και Εκείνος να έρχεται με χαρά για να αναπαυτεί; 

Είναι μόνο εκείνος που αγωνίζεται, το ξαναλέω αυτό, να στηρίξει την αγάπη του στον Ιησού, πάνω σε αυτά τα τρία καταπληκτικά θεμέλια:


*την απόλυτη εμπιστοσύνη, 
*την απόλυτη αφοσίωση, 
*την απόλυτη υπακοή.


-Και όλο αυτό πως λέγεται;

-ΑΓΑΠΗ!


 (απόσπασμα από απομαγνητοφωνημένο κήρυγμα του π. Ελπιδίου Βαγιανάκη)


ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΕΔΩ: >>> ΟΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΕΚΤΥΠΩΣΗ